میزان پیشرفت ایران در گروه ویژه اقدام مالی(FATF ) از(یکشنبه) در اجلاس 6 روزه این نهاد مالی بررسی می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد فرانسه در حفظ برجام تاکید کرد: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است.

عصراقتصاد: اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، جزئیات بهره‌مندی اصحاب رسانه از تسهیلات بیمه تکمیلی صندوق هنر در سال ۹۸ را اعلام کرد.


متقاضیان استفاده از تسهیلات بیمه تکمیلی تا ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۸ فرصت دارند با ثبت‌نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور، از تسهیلات بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شوند. شرط اصلی معرفی متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات، ثبت نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور و تکمیل اطلاعات خود در این سامانه است.
بر همین اساس، صاحبان امتیاز رسانه‌ها می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود در سامانه جامع، نسبت به ثبت اسامی خبرنگاران خود و الصاق لیست بیمه تأمین اجتماعی همکاران در پنل، درخواست خود را ثبت کنند.
همچنین خبرنگاران بیمه شده از سوی صندوق هنر (معرفی شده از سوی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی) و خبرنگارانی که به صورت آزاد بیمه غیر رسانه دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور و تکمیل بخش خبرنگاران، درخواست خود را ثبت نمایند.
قابل ذکر است شرط اصلی استفاده از تسهیلات بیمه تکمیلی، دارا بودن بیمه پایه سازمان تأمین اجتماعی بوده و بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته (۲۷ خرداد)، پس از اتمام مهلت فوق، امکان اصلاح و یا افزایش افراد متقاضی وجود ندارد و پس از آن فهرست نهایی در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار می‌گیرد.
شایان ذکر است، متقاضیان پیش از این می‌بایست در سایت صندوق اعتباری هنر به نشانی honarcredit.ir به عنوان «روزنامه‌نگار» ثبت نام کرده باشند.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان(سهامی عام)،  مورخ 25/03/1398 ساعت 15:30 در سالن مردم شناسی برگزار و با حضور دارندگان 4/85 درصد سهام آغاز به کار کرد.

عصراقتصاد: حضورموسسه بین‌المللی آموزشی "وی فی"(WIFI) اتریش در ایران،  با هدف ارائه خدمات آموزشی در زمینه تربیت  نیروی انسانی متبحر درصنعت گردشگری کشور، یکی از مهم‌ترین مصوبات دومین کارگروه گردشگری ایران و اتریش به شمار می‌آید.


"زاهد شفیعی" مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کارگروه گردشگری ایران و اتریش که تا جمعه،24 خرداد ماه، در شهر وین برگزار شد؛ با برشمردن مهم‌ترین دستاوردهای جلسه کاری" آموزش گردشگری و تربیت نیروی انسانی" در محل "وزارت فدرال گردشگری و توسعه پایدار" وین، گفت: عضویت کلیه شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ... در اتاق بازرگانی اتریش و اختصاص بخشی از درآمدهای هر یک به موضوع آموزش و به دنبال این روند فعالیت موسسه آموزشی معتبر و گسترده "وی فی"(WIFI)  با مسئولیت ارائه خدمات آموزشی به شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی، سبب گسترده شدن فرصت آموزشی مناسب و به‌روز، برای ایران شده است.
وی افزود: بهره‌مندی ازموسسه بین‌المللی و معتبر آموزشی"وی فی"که ضمن طراحی بیش از 50  مدل آموزش تخصصی گردشگری، مسئولیت تعلیم سالانه بیش از 500 هزار نفر را در کارنامه خود داراست؛ فرصتی مغتنم جهت ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی بخش گردشگری به شمار می‌آید که با رایزنی‌های صورت گرفته، زمینه حضور و همکاری آن در ایران فراهم شده است.
مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری یادآور شد: پیشنهاد دادیم که "وی فی" شعبه ایران را راه‌اندازی کند ویا طبق تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و یاتشکل‌های تخصصی گردشگری از جمله راهنمایان تور، هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی و غیره، دوره‌های آموزشی در ایران برگزار کند و یا اینکه به موسسات آموزشی ما "برند" بدهد؛ تا آنها تحت اعتبار"وی‌فی" اتریش بتوانند خدمات آموزشی ارائه دهند و گواهینامه صادر کنند.
نماینده هیات ایرانی کارگروه گردشگری ایران و اتریش با اشاره به اینکه "وی‌فی"به عنوان برندبین‌المللی علاوه بر اتریش در بسیاری از کشورهای اطراف نیزخدمات آموزشی ارائه می‌کند ومدرک ارائه شده آن، از سوی بسیاری از کشورها همانند چین و .... مدرک معتبری محسوب می‌شود؛ اظهار کرد: بر این اساس مصوب شد "وی‌فی" ضمن هدایت و مدیریت وزارت توریسم، چارچوب همکاری‌های مشترک در حوزه آموزش‌های گردشگری ایران را ارائه نماید و با تعیین و ارائه دوره‌های مورد نظر، اساتید، محتوا و سرفصل‌های احتمالی به طرف ایرانی،روش اعزام اساتید و هزینه‌ها را در پروتکل بررسی کند. 
شفیعی همچنین به سایر دستاوردها و مصوبات این نشست اشاره کرد و گفت: " به‌روزرسانی محتوای دوره‌های آموزشی گردشگری با کمک "وی‌فی" و وزارت توریسم اتریش"، "طراحی دوره‌های جدید بر اساس مدل توسعه گردشگری ایران و نیازهای کنونی در بازار"، "بازنگری محتوای دوره‌های فعلی در راستای کاربردی‌تر و به روزرسانی شدن آنها منطبق با استانداردهای جهانی"، "تولید محتوا برای دوره‌های کاربردی"، "اعزام مشاور برای طرح‌های ملی ایران همانند طرح برند، حساب‌های اقماری، برنامه ملی، ..." و نیز موضوع حمایت از کسب و کارهای کوچک" نیز بخش دیگری از نتایج تلاش هیات ایرانی برای کسب امتیازهای تاثیرگذار و مورد نیاز خدمات گردشگری کشور بوده است.
شفیعی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از نشست جلسه کاری" آموزش گردشگری و تربیت نیروی انسانی" به معرفی سیستم آموزش حوزه گردشگری دو کشور اختصاص یافته است؛ تصریح کرد: . نظام آموزشی اتریش در حوزه گردشگری دو مدل دارد؛یک دوره مهارت‌آموزی برای شاغلین صنعت گردشگری است که بدون استثنا همه باید با آموزش وارد تاسیسات گردشگری شوند و به صورت سالانه نیز در دوره‌هایی مشخص شرکت نمایند و دیگری مدل آموزشی به نام مدارس گردشگری است؛ در واقع دانش‌آموزان بعد از کلاس هشتم رشته گردشگری را انتخاب می‌کنند و 5 سال نیز گردشگری می‌خوانند و سپس دیپلم می‌گیرند.
وی ادامه داد: در تشریح ساختار آموزش گردشگری ایران نیز نظام آموزشی ایران تبیینشد و به موضوعاتی از جمله "تعداد دانشگاه‌های ایران با دارا بودن مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی‌ارشد و دکترا  در رشته گردشگری"،"تعداد و محتوای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری توسط معاونت گردشگری"،"آموزش سالانه حدود 13 هزار نفر نیروی انسانی جهت فعالیت در صنعت گردشگری این بخش" و "فعال بودن بیش از 140 موسسه بخش خصوصی در حوزه آموزش و دارای مجوز از سوی سازمان میراث‌فرهنگی" بخشی از اشارات این ارائه بوده است.
مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های آموزشی حوزه گردشگری برای طرف اتریشی بسیار قابل توجه و دور از انتظار بود؛ گفت: سطح بالای جلسه در حد معاون وزیر توریسم و توسعه پایدار اتریش ونیز سفرای هر دو کشور سبب تاثیرگذاری بیشتر و دریافت گسترده از نشست مورد نظر شد که بی شک در تعامل‌های پیش رو نمود می‌یابد.
نماینده هیات ایرانی کارگروه گردشگری ایران و اتریش در پایان به اعضای هیات اتریشی حاضر در جلسه اشاره کرد و افزود:"مدیر کل امور بین‌الملل"، "رییس اتاق بازرگانی" و نمایندگان "سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای"، "وزارت علوم"، و نیز"وزارت اقتصاد و دیجیتالی" به همراه سفیر اتریش در ایران، هیات ایرانی متشکل از سفیر اتریش در ایران، رایزن فرهنگی، رایزن اقتصادی و نیز مدیران‌کل دو حوزه "بازاریابی و تبلیغات گردشگری" و نیز" آموزش و مطالعات گردشگری"  را همراهی کردند. 
گفتنی است کارگروه گردشگری ایران و اتریش ؛ منطبق بر پیشینه نقشه راه همکاری‌های ایران و اتریش که در ماه مارس 2016، در شهر وین مورد توافق و امضای نمایندگان دو کشور قرار گرفته است؛ تشکیل شده است. در این راستا 6 کارگروه مشترک برای پیگیری مفاد نقشه راه تعیین گردید که یکی از آنها کارگروه گردشگری بوده است.

با تصویب دولت، میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۸ معین شد.

مرضیه امیری

عصراقتصاد: تاریخ صادرات خشکبار ایران گرچه به سالیان بسیار دور می‌رسد اما اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران پس از سال ها فعالیت مستقل و پراکنده از سال 1348 به شکل رسمی وابسته به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران شد و فعالیت خود را به طور گسترده دنبال کرد. صادرات خشکبار نقش بسیار مهمی در صادرات غیر نفتی ایران به عهده دارد. بر اساس آمار گمرک طی 10 ماهه نخست سال گذشته صادرات 59 درصد از نظر وزنی و 57 درصد از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال 96 کم تر شده است بنا به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران با توجه به بارندگی های اخیر باغ های پسته از وضعیت خوبی برخوردار است و پیش بینی می شود تولید پسته نسبت به سال گذشته افزایش یابد.


محمد حسن شمس فرد، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در خصوص وضعیت صادرات خشکبار ایران گفت: در فروردین سال جاری 29 میلیون و 147 هزار و 676 کیلوگرم محصولات خشکبار ایران به ارزش 44 میلیون و 241 هزار و 800 دلار به کشورهای مختلف صادر شده که از نظر وزنی 20 درصد و از نظر ارزشی 40 درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است.
وی افزود: طی 10 ماهه سال 97 حدود 44 هزار و 370 تن پسته و مغز پسته، 83 هزار و 553 تن کشمش و 249 هزار و 366 تن خرما صادر شده است. درآمد ارزی کشور هم طی این مدت 413 میلیون دلار برای پسته و مغز پسته بوده که نسبت به سال 96 حدود 108 هزار و 800 تن صادرات انجام شده و 971 میلیون دلار درآمد ارزی آن بوده است.

فعالیت 270 نفر در زمینه صادارت خشکبار

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران بیان کرد: حدود 270 نفر به شکل رسمی در صادرات خشکبار فعال هستند و هر سال کارت خود را تمدید می کنند.

آمریکا رقیب صادراتی پسته ایرانی

شمس فرد افزود: میزان صادرات امسال بستگی به قیمت محصولات خشکبار دارد با توجه به این که رقیب صادراتی پسته کشورمان آمریکا، خرما کشورهای عربستان، عراق و پاکستان، کشمش آمریکا و ترکیه هستند باید ارزیابی و نرخ گذاری برای خرید از باغداران انجام شود.
وی اظهار کرد: محصولات خرما تا یک ماه دیگر، کشمش تا آخر شهریور و پسته تا نیمه اول مهر برای صادرات جمع آوری می شود. خوشبختانه بعد از دو سال خشکسالی امسال شاهد بارندگی های خوبی در کشور بودیم پیش بینی می شود پسته در سال جاری از وضعیت خوبی برخوردار باشد با افزایش تولیدات شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت پسته در سال گذشته کم بودن محصول بوده است به طوری که باغدار اگر هر سال 100 تن برداشت می کرد در سال گذشته 25 تن محصول داشته است.
شمس فرد افزود: نرخ محصولات خشکبار بستگی به قیمت ارز دارد، باغداران زودتر از ما نرخ ارز را متوجه می شوند اگر بالا برود قیمت محصولات خود را متناسب با آن افزایش می دهند.
یکشنبه, 26 خرداد 1398 ساعت 04:00

دولت دخالت نکند، نیازی به حمایت نیست

لیلا ابوالفتحی

عصراقتصاد:یک تولید کننده لوازم گرمایشی و سرمایشی در مورد وضعیت تولید در ایران گفت: از دولت هیچ انتظاری نداریم و تنها توقع ما این است که موانعی بر سر راه تولید و صادرات ایجاد نکند.

رئیس جمهوری گفت: تهران علاقه مند به توسعه روابط با آنکارا در همه عرصه ها بویژه در بخش های اقتصادی و تجاری است و حجم مبادلات سالانه دو کشور باید به رقم ۳۰ میلیارد دلار افزوده شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کالسیمین(سهامی عام)،  مورخ 25 / 03 /1398 ساعت 15 ظهر در هتل المپیک و با حضور دارندگان 99/67 درصد سهام آغاز به کار کرد.

صفحه 1 از 4046

اخبار مرتبط

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری عصر اقتصاد بلامانع است. عصر اقتصاد مسئولیت مطالب از سایر منابع را عهده دار نمی باشد. 1395