دوشنبه, 13 خرداد 1398 ساعت 09:22
کد خبر: 57132

اطلاعات تکميلي

  • مدیر پردیس سینمایی زندگی:

وضعیت اکران فیلم در 6 ماه دوم سال نگران کننده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 منا صفدری

عصراقتصادمدیر پردیس سینمایی زندگی گفت:  6 ماه دوم سال عملا فیلم مناسبی برای اکران  نداریم و وضعیت اکران فیلم ها در 6 ماه دوم سال نگران کننده است.

ابراهیم میرآخوری در گفت و گو با عصر اقتصاد در رابطه با مشکلات اکران فیلم،  گفت: بحث تقسیم بندی فیلم ها که در تمام فصول سال فیلم هایی داشته باشیم که خوب فروش کند یکی از مشکلات اکران فیلم است .
 وی افزود: متاسفانه در ماه رمضان به علت  ترکیبی که فیلم ها داشتند هم فیلم ها سوخت هم سینما درآمدی نداشت و اکثر فروش سینما از فیلم های عید بود. البته سامورایی در برلین و نبات یه مقدار از بقیه فیلم ها فروشش بهتر بود.
 میرآخوری گفت: برای اکران عید فطرهمزمان 4- 5 تا فیلم پر فروش و پر مخاطب شامل  شبی که ماه کامل شد، سرخپوست، زهر مار، همه با هم هستیم و فیلم ایکس لارج قرار است اکران شود که مطمئناً هر کدام به تنهایی می توانست در 6 ماه دوم سال به سینما رونق بدهد .
وی ادامه داد: اگر این تقسیم بندی برای اکران خوب انجام می شد و هر کدام از فیلم ها در فصول مختلف سال اکران میشد، شاید هم به فروش فیلم و هم به آمد سینما کمک می کرد ولی اکثراً دفاتر فیلم اصرار دارند که فیلم هایشان اکران عید نوروز یا اکران عید فطر یا اکران دوم عید فطر را بگیرند و در نتیجه  بعضی از فیلم ها در این اکران ها سوخته می شود.
 ابراهیم میر آخوری با بیان اینکه  اگر هرفیلمی در زمان مناسب خود اکران شود فروشش بهتر می شود، گفت: 6 ماه دوم سال عملا فیلم مناسبی برای اکران  نیست و وضعیت اکران در 6 ماه دوم سال نگران کننده است. مگر فیلمی در 6 ماه اول ساخته شود و در 6 ماه دوم به سینما رونق بدهد و فیلم های پرفروش و پرمخاطب جشنواره  اکثراً 3- 4 ماه ابتدای سال اکران می شود و شش ماه دوم سال وضعیت اکران نگران کننده است.
مدیر پردیس زندگی در رابطه با مراحل گرفتن اکران فیلم گفت : هفت سرگروه  سینمایی داریم و هر فیلم برای اکران باید با یکی از این سرگروه ها از دو تا چهار هفته قرارداد اکران ببندد. و این قرارداد را در شورای صنفی وزارت ارشاد ثبت کند و شورای صنفی اجازه می دهد که با سینماهای دیگر هم قرارداد ببندد و بر اساس آن قرارداد وزارت ارشاد پروانه نمایش دهد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی فیلم ها زودتر از بقیه از اکران برداشته می شود، گفت:  اگر فیلم در طول مدت قرارداد خوب فروش کند و کف فروش را پر کند، اکرانش تمدید می شود که ممکن است فیلمی به خاطر فروش و کشش بالا  در صورتی که سینما ظرفیت داشته باشد تا 10 هفته هم روی پرده سینما باقی بماند ولی اگر فیلمی کف فروش را پر نکند بعد از اتمام قرارداد که حداقل دو هفته است از پرده سینما برداشته می شود.
میرآخوری علت فروش بالای فیلم ها کمدی را تغییر سلیقه مخاطبان دانست و افزود: با اینکه فیلم های اجتماعی خوبی داریم ولی به علت اینکه مردم بیشتر به دیدن فیلم های طنز گرایش دارند و می خواهند یکی- دو ساعت حضور در سینما بخندند و فضای ذهنیشان را عوض کنند ، شاید فروش خوبی نکنند و از فیلم های طنز درجه دو و سه بهتر استقبال شود.مگر فیلم اجتماعی خوبی باشد که مخاطبان از آن پیش زمینه داشته باشند چرا که بهترین تبلیغ برای فیلم تبلیغ دهان به دهان است.
 وی در رابطه با تاثیر مشکلات اقتصادی بر سینما، گفت: در حال حاضر با این اوضاع اقتصادی مردم کمتر فیلم می بینند و اگر خانواده چهار- پنج نفره ای بخواهد فیلم ببیند باید حدود صد هزار تومان هزینه کند و در نتیجه سبد فرهنگی خانواده کوچک می شود و حتی کنار گذاشته می شود.
میرآخوری ادامه داد: البته سینما پردیس زندگی برای کمک به مخاطبان علاوه بر روزهای سه شنبه،  بلیت روزهای شنبه و صبح تا ساعت دو بعداز ظهر را نیم بها کرده است.
مدیر پردیس سینمایی زندگی در مورد فروش فیلم ها در مقایسه با سالهای گذشته گفت: در فروردین ماه امسال 10 تا 15 درصد افزایش مخاطب داشتیم. مردم به خاطر وضعیت آب و هوا و آمدن سیل کمتر به مسافرت رفتند ودر نتیجه برای تفریح بیشتر به سینما آمدند. البته کیفیت خوب فیلم های اکران نوروز هم بر این مساًله موثر بود.
وی در رابطه با تاثیر نوسانات ارز بر سینما گفت: هزینه تولید فیلم، تهیه و نگهداری تجهیزات برای عوامل فیلم و سالن های سینما چند برابر شده است تا جایی که برخی سالن های سینمایی به خاطر نبود لامپ نتوانستند پروژکتور روشن کنند و در نتیجه بسته شدند.

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

اخبار مرتبط

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری عصر اقتصاد بلامانع است. عصر اقتصاد مسئولیت مطالب از سایر منابع را عهده دار نمی باشد. 1395