سه شنبه, 08 مهر 1399 ساعت 10:48
کد خبر: 76538

بررسی آیین‌نامه اجرایی توسعه پوشش بیمه‌ای دستگاه‌های اجرایی در دولت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزارت کشور به استناد بند (چ) ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور، پیشنهاد آیین نامه اجرایی توسعه پوشش بیمه ای دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران کشور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ارایه کرده است.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، وزارت کشور به استناد بند (چ) ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور، آیین نامه اجرایی توسعه پوشش بیمه ای دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران کشور را که با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و با استفاده از نظر کارشناسان و نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه تهیه شده، جهت بررسی و تصویب در دولت، به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ارایه کرده است.
به موجب آیین نامه فوق، کلیه مؤسسات بیمه و صندوق های موضوع این آیین نامه موظفند حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه کشور، زمینه توسعه پوشش بیمه ای برای دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران کشور از قبیل اشاعه فرهنگ مدیریت ریسک و بیمه، تأمین زیرساخت های مالی، سازمانی و انسانی مورد نیاز و تهیه و تدوین محصولات بیمه ای متناسب با مدیریت ریسک سوانح و حوادث را فراهم نمایند.
همچنین کلیه دستگاه های اجرایی موظفند به منظور ارتقای سطح تاب آوری خود، تمامی اموال بیمه پذیرشان را در برابر حوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، با رعایت اصول مندرج در این آیین نامه، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند.
منبع: ایلنا

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

اخبار مرتبط

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری عصر اقتصاد بلامانع است. عصر اقتصاد مسئولیت مطالب از سایر منابع را عهده دار نمی باشد. 1399